Black Monk Games zacieśnia współpracę z Free League przy klasycznym RPG – Twilight: 2000

Free League Publishing, we współpracy z Game Designers’ Workshop oraz Amargosa Press, zapowiedziało dziś nową edycję klasycznego RPG – Twilight: 2000. Nowe wydanie, zaplanowane w formie zestawu pudełkowego, powróci do korzeni marki, umożliwiając rozgrywanie przygód w otwartym świecie zrujnowanym przez III wojnę światową. Zbiórka na Kickstarterze rozpocznie się w sierpniu bieżącego roku, a sama gra trafi na rynek na początku roku 2021.

Nowa edycja apokaliptycznego RPG Twilight: 2000 będzie czwartą odsłoną serii, zapoczątkowanej przez Game Designers’ Workshop w 1984 roku. Podobnie jak pierwowzór, nowa edycja osadzona jest w roku 2000, w świecie zniszczonym przez wojnę. Rozgrywka toczy się w alternatywnej rzeczywistości, gdzie pucz moskiewski z 1991 roku zakończył się powodzeniem, przez co nie doszło do upadku komunizmu oraz rozpadu Związku Radzieckiego.

„W latach 80. pierwsza edycja Twilight: 2000 była dla mnie grą kultową. Czujemy się zaszczyceni i wyróżnieni, mogąc współpracować z Markiem Millerem i Game Designers’ Workshop. Pierwowzór gry wyprzedzał swoje czasy, a naszym celem jest rozwijanie tej doskonałej, otwartej rozgrywki survivalowej przy użyciu nowoczesnych rozwiązań z zakresu tworzenia gier” – mówi Tomas Härenstam, główny projektant gry i założyciel Free League.

„Kiedy dostałem propozycję powrotu do świata Twilighta, nie wahałem się ani chwili. Obserwując postęp prac, jestem pod dużym wrażeniem i nie mogę się doczekać efektu końcowego” – mówi Marc Miller z Far Future Enterprises, współzałożyciel studia Game Designers’ Workshop.

Zaangażowane w projekt są także wydawnictwa Amargosa Press (twórcy ogłoszonej niedawno czwartej edycji Dark Conspiracy), Far Future Enterprises (wydawca piątej edycji fabularnej gry science-fiction Traveller) oraz polskie wydawnictwo Black Monk Games, które będzie pełnić rolę konsultanta w zakresie Polski w realiach alternatywnego roku 2000, a także będzie odpowiadać za polską edycję gry. 

Zespołem twórców kieruje Tomas Härenstam (ALIEN RPG, Forbidden Lands, Mutant: Year Zero). Za realia świata i scenariusze odpowiada Chris Lites (Conan, Over the Edge). Redakcją zajmie się Angus Abranson (Doctor Who, The One Ring), a za oprawę graficzną będą odpowiedzialni Martin Grip (ALIEN RPG, Symbaroum) oraz Niklas Brant (Forbidden Lands). Okładkę przygotowuje Martin Grip, a kartografią zajmie się Tobias Tranell (Forbidden Lands). W roli konsultantów do projektu zostali zaproszeni aktywni i emerytowani przedstawiciele Sił Zbrojnych Stanów Zjednoczonych.

„W latach 80. Twilight: 2000 był uwielbiany w naszej szkole. Spędziliśmy wiele godzin, zdobywając potrzebne do przeżycia zasoby w ruinach europejskich miast. Jestem zaszczycony, że mogę brać udział w pracach nad nową edycją, a współpraca z Free League to fantastyczny dodatek!” – mówi Angus Abranson z Amargosa Press.

Podobnie jak pierwowzór, nowa edycja Twilight: 2000 osadzona jest w zniszczonej wojną Polsce, ale przygotowano także alternatywne zasady dotyczące rozgrywki w Szwecji oraz reguły pozwalające przenieść grę w dowolne miejsce na świecie. Gracze wcielą się w role żołnierzy i cywilów, którzy próbują przeżyć na pogorzeliskach III wojny światowej. Ich celem, poza przetrwaniem kolejnego dnia, może być odnalezienie drogi do domu, walka o kawałek własnego terytorium, odkrycie, czym jest tajemnicza operacja „Reset”, a może nawet desperacka próba uczynienia świata choć odrobinę lepszym.

Rozgrywka będzie wykorzystywała reguły opracowane na potrzeby Mutant: Year Zero i survivalowej gry fantasy Forbidden Lands (oba tytuły otrzymały nagrody ENnie za najlepszy zbiór zasad, odpowiednio w 2015 i 2019 roku). Na potrzeby Twilight: 2000 reguły te zostały rozbudowane, aby lepiej oddawać brutalne realia świata gry. Zasady zostały opracowane w oparciu o mechanikę znaną m.in. z Tajemnic Pętli, przebudowaną tak, aby zwiększyć nacisk na wykorzystanie sprzętu i realizm.

„Zaproszenie Black Monk Games do prac nad nową edycją Twilight: 2000 jest docenieniem naszej dotychczasowej współpracy. Jesteśmy dumni, że możemy brać udział w tak prestiżowym projekcie i sprawić, że nowa edycja klasycznej gry uzyska głębszy wymiar” – mówi Michał Lisowski, założyciel Black Monk Games.

Za polską edycję Twilight: 2000 odpowiada zaprawiony w bojach zespół redakcyjny odpowiedzialny m.in. za gorąco przyjętą, najnowszą polską edycję systemu Zew Cthulhu. Pieczę nad zagadnieniami merytorycznymi będzie sprawował zaproszony do współpracy historyk i dziennikarz specjalizujący się w tematyce polskiej wojskowości XX wieku.