JAK MOŻE WYGLĄDAĆ GRA OPOWIEŚCI?

Tak mogłoby to wyglądać: Mistrz gry oznajmia: „Razem z przyjaciółmi wędrujecie przez Las Everfree do Zamku Dwóch Sióstr. Chcielibyście dotrzeć tam przed nocą. Po prawej stronie dostrzegacie niewielką ścieżkę odchodzącą od głównego szlaku. Według waszej mapy ta ścieżka jest skrótem, jeśli nim pójdziecie, zdołacie dotrzeć do zamku, zanim się ściemni. Widać jednak, że dalszą część ścieżki przegradzają olbrzymie pajęczyny! Co zrobicie? Wolicie trzymać się dłuższej, ale sprawdzonej drogi, czy może wybierzecie troszkę straszniejszy skrót?”.

Zastanów się razem z przyjaciółmi, którędy pójdziecie, a gdy już podejmiecie decyzję, powiedzcie o tym mistrzowi gry, który powróci do snucia opowieści i powie wam, co wydarzy się później. W miarę upływu czasu wasza przygoda będzie się rozwijać. Spotkacie inne postaci (może nawet tak sławne jak księżniczka Twilight Sparkle!), różne niezwykłe stworzenia, zwiedzicie znane i zupełnie nowe zakątki Equestrii, a próbując osiągnąć cel swojej misji, zmierzycie się z różnymi wyzwaniami i rozwikłacie rozmaite zagadki.

Gdy uda się wam ukończyć przygodę, otrzymacie nagrodę, którą będzie zdobyte doświadczenie. Przecież podczas gry nauczyliście się wielu cennych rzeczy, które sprawiły, że wasze Kucyki stały się mądrzejsze, silniejsze, bardziej utalentowane i bardziej urocze (o ile to w ogóle możliwe!). Będziecie też gotowi na nową, trudniejszą wyprawę! W grach fabularnych wspaniałe jest to, że nie musicie od razu kończyć opowieści. W razie potrzeby można zatrzymać historię aż do następnego spotkania i podjąć ją na nowo dokładnie w miejscu, do którego udało się wam wcześniej dotrzeć.

Więcej o tym, jak grać w gry fabularne, zarówno w roli mistrza gry, jak i Kucyka, dowiesz się z naszego podręcznika!