Lochy i Bardzo Wściekłe Kwoki, czyli karty Lochów w Munchkinie

Szósty dodatek do Munchkina wprowadził do gry zupełnie nową talię kart - Lochy, a Munchink 6.5 powiększył pulę dostępnych Lochów w Munchkinie Fantasy. Obecnie trwa przedsprzedaż Munchkina Cthulhu 4, który pozwala na dodanie tej talii w grze w Munchkina osadzonego w uniwersum Przedwiecznych, a jeszcze w tym roku pojawi się Munchkin Zombie 3/4, który umożliwi szukanie móóóóózgóóów w Lochach.

Co nowego wprowadzają do gry Lochy?

To karty, które wpływają na wszystkich Graczy, zmieniając niektóre zasady rozgrywki tak długo, jak są odkryte. Pierwszą kartę Lochu odkrywamy już na początku rozgrywki - możecie dobrać ją losowo, wybrać wspólnie lub pozwolić wybrać jednemu z Graczy - wybór należy do was. Nie przyzwyczajcie się do niej, bo karty Lochów odchodzą i przychodzą bardzo dynamicznie.

A jak?

Zazwyczaj karty Lochów są zmieniane przez karty Portali - to specjalne karty Drzwi, które przed rozgrywką wtasowuje się do talii. Jeżeli gracz dobierze Portal odkryty, działa on natychmiastowo, dodając nową kartę Lochu i określając co zrobić z poprzednią. Portal dobrany zakryty może zostać zagrany przez Gracza w dowolnym momencie jego tury, o ile akurat nie walczy i nie zagrywał już innego Portalu w tej turze.
Drugi sposób na otworzenie nowego Lochu to odrzucenie 4 kart z ręki - Gracz, który zdecyduje się poświęcić w ten sposób karty odkrywa nowy Loch i decyduje czy poprzedni zostaje w grze, czy zostaje zamknięty.

Jeśli lubicie Munchkina, koniecznie spróbujcie rozgrywki z Lochami - potrafią wywrócić grę do góry nogami.