Nowości

Nowości

Nowa edycja Twilight: 2000 zapowiedziana

Oficjalny newsletter gry Twilight: 2000

Witajcie! To pierwsze wydanie oficjalnego newslettera nowej edycji gry fabularnej Twilight: 2000, tworzonego przez Free League Publishing oraz Game Disigners’ Workshop. Nazywam się Tomas Härenstam i jestem głównym projektantem oraz założycielem Free League.

Ponieważ gra została zapowiedziana ledwie kilka dni temu, chciałbym Was krótko przywitać i podziękować wszystkim ze społeczności za ciepłe przyjęcie informacji o nadchodzącej grze. Powiedzieć, że jesteśmy podekscytowani to mało!

Wszystkie dotychczasowe informacje o grze można znaleźć na stronie Twilight: 2000. Z czasem, będą się tam pojawiać dodatkowe wiadomości, aż do chwili uruchomienia kampanii na Kickstarterze w sierpniu. Sama gra ukaże się na początku przyszłego roku.

Źródła społecznościowe

Stworzyliśmy dedykowaną Twilight: 2000 sekcję na forum Free League i zachęcamy Was do odwiedzin i dyskusji. Istnieje też wcześniejsza grupa Twilight: 2000 na Facebooku, która jest niesamowitym źródłem informacji i centrum społeczności. Dla nadchodzącej edycji została stworzona nowa grupa na Facebooku. (Od redakcji polskiego wydania: Na Facebooku powstała też dedykowana polska grupa dla Twilight: 2000, do której Was serdecznie zapraszamy.)

Postaramy się udzielać aktywnie na tych platformach. Nie możemy się doczekać Waszych pytań, przemyśleń i pomysłów na nową edycję. Twilight: 2000 jest grą z dużą i silną społecznością. Nawet jeśli nie uda nam się spełnić wszystkich próśb, na pewno chcemy je usłyszeć i poznać Wasze opinie.

Zasady gry

Jak można się było spodziewać w przypadku tak klasycznego tytułu, już na wstępie pojawiły się pytania dotyczące zasad gry. Chciałbym podkreślić, że mechanika nowego Twilight: 2000 nie będzie prostym przeniesieniem reguł z naszych utytułowanych gier Mutant: Year Zero oraz Forbidden Lands. Twilight: 2000 skorzysta z bardziej rozbudowanej wersji mechaniki o mniejszej losowości. Właśnie teraz testujemy zupełnie odmienną wersję reguł Year Zero Engine, które korzystają z dwóch kości, a nie ich puli. Tak czy inaczej, Twilight: 2000 będzie zawierał porządny zestaw reguł oddających brutalne, realistyczne podejście znane z pierwowzoru, ale przekazane w przystępniejszy sposób, w pełni wykorzystujący potencjał otwartej gry. Chcemy stworzyć system, który łączy głębię i złożoność, ale jest jednocześnie mniej skomplikowany i łatwiejszy w użyciu.

Chciałbym bardzo mocno podkreślić, że nie przeszkadza nam, że będą gracze, którzy będą woleli grać w poprzednie edycje. Co więcej, pozwolimy na publikowanie dodatków do tych edycji na zasadach zbliżonych do obowiązujących obecnie. Mamy jednak nadzieję, że wydanie czwartej edycji tchnie nowe życie w społeczność Twilight: 2000. Wszyscy kochamy tę grę i nie ma znaczenia, którą edycję wybierzecie.

Zespół

Skoro wspomniałem o społeczności, chciałbym przedstawić osobiście zespół, który będzie tworzył czwartą edycję Twilight: 2000, abyście wiedzieli kim jesteśmy i nad czym dotąd pracowaliśmy. Zacznę od siebie.

Przygodę z RPG zacząłem w wieku 11 lat. W 1985 r., pierwsza edycja Twilight: 2000 była jedną z pierwszych gier fabularnych, w jaką grałem i została ze mną na zawsze. W połowie lat 90. XX wieku odbyłem obowiązkową służbę wojskową w szwedzkiej armii, jako oficer wywiadu. Później pracowałem jako dziennikarz i przez ponad dekadę byłem korespondentem zagranicznym na Bliskim Wschodzie w Libanie, Syrii i Iraku. Z życiem żołnierza nie mam wiele wspólnego od 25 lat, ale na własne oczy widziałem wojnę i jej skutki.

Przez lata zachowałem miłość do gier. W 2011 roku, razem z przyjaciółmi, założyłem Free League, a w 2013 weszliśmy z impetem na rynek. Twilight: 2000 pozostał dla mnie ważnym źródłem inspiracji podczas projektowania RPG, a wydanie nowej edycji jest spełnieniem marzeń.

Tomas

Treść oryginału