THE CITY HERALD - MIASTO MGŁY I JEGO TAJEMNICE

Miasto jest tłem Twojej historii; na jego ulicach, alejkach i dachach odkryjesz niepokojące tajemnice, uwolnisz potężne moce w walce o to, co jest dla Ciebie najważniejsze, i podejmować będziesz decyzje, które nierzadko zmuszą Cię do ogromnych poświęceń. Miasto pełne jest mrocznych zaułków, placów, parków, wieżowców i fabryk… Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz do życia i wszystko, co tego życia może Cię pozbawić. Miasto (pisane zawsze wielką literą) jest lokacją tej gry. Nie ma prawdziwego odpowiednika Miasta, mogłoby być ono wszędzie lub nigdzie. Wyobraź sobie, że jest podobne do Nowego Orleanu, Nowego Jorku czy San Francisco. Traktuje Miasto jako żywy organizm, który ciągle się zmienia i ewoluuje - nie zawsze w dobrą stronę. W mieście jest wiele dzielnic, a każda z nich jest inna - to, jakie dzielnice znajdą się w Mieście Twoim, i Twoich graczy zależy tylko i wyłącznie od Was. My zapraszamy Was teraz na przechadzkę po kilku z nich - ale pamiętaj - zawsze jest dzielnica, w której się nigdy nie było!

      
ŚRÓDMIEŚCIE

To bijące serce miasta, które codziennie mieli miliony dusz. Neurotyczni stażyści biegają z tacami z kawą, spiesząc, aby wrócić do swoich szefów na jednym z najwyższych pięter wieżowca. Potoki zagranicznych turystów uzbrojonych w kamery płyną przez znane zabytki i atrakcje. Czas wydaje się przyspieszać, gdy tutaj jesteś, a ludzie zlewają się w smugi kolorów.

W przesyconej neonami ciemności Miasto szuka wytchnienia od napięcia, które narosło w ciągu dnia. Kabarety, kluby nocne i modne bary działają na pełnych obrotach tuż obok eleganckich restauracji, teatrów, kin i oper. Tu każdy znajdzie rozrywkę dla siebie - w zależności od tego, na co cię stać.

Rifterzy działający w centrum często wyczuwają, że Mgła jest tutaj najsilniejsza. Chociaż nie ma na to dowodów, to wydaje się, że bycie pod ostrzałem wielu bodźców powoduje, że wszyscy są bardziej roztargnieni, co pozwala Mgle działać i ukrywać to, co niewygodne dla Miasta. To mocno zmienia grę na korzyść bardziej przebudzonych Rifterów. Tak, jest to najlepsze miejsce do pracy… jeżeli jesteś gotów zmierzyć się z konkurencją.

      

DZIELNICA ROBOTNICZA

Życie ciężko doświadcza pracujących mieszkańców tej okolicy. Codziennie walczą, by związać koniec z końcem. Harują i cieszą się wszelkimi wygodami, jakie udaje im się uzyskać: zimnym piwem, paczką papierosów, nowymi butami lub działającą lodówką. Większość ludzi w tej okolicy może mieć tylko nadzieję, że przetrwa miesiąc bez popadnięcia w jeszcze większe długi. 

Niestety, oznacza to, że ta okolica jest wylęgarnią większości drobnych przestępców w mieście i dużej części przestępczości zorganizowanej. Ludzie do tej pory albo zrezygnowali ze swoich marzeń, albo są na tyle zdesperowani, by liczyć na łut szczęścia, nawet jeśli wiąże się to z ogromnym ryzykiem.

Dzielnica mieszkalna robotników jest więc bardzo dobrze prosperującym siedliskiem Rifterów. Od drobnych oszustów, którzy desperacko szukają szansy na karierę (lub rozgłos), po pełnych nadziei wierzących, którzy chcą uczynić tę okolicę lepszym miejscem. Prawie każda opowieść o pechu i wytrwałości może znaleźć tutaj swojego gospodarza.

      

STARA DZIELNICA

Wieki, a może nawet tysiące lat temu, migrujący ludzie osiedlili się na obszarze, który jest teraz Miastem. Historia mówi, że napotkali tu rdzenne plemiona, ale jeśli chcesz romantycznej wersji, to przywitały ich tu potwory, duchy i bogowie. Ich osada kwitła i ewoluowała. W końcu stała się Miastem, które widzisz przed sobą; ale wszystko zaczęło się tutaj, w Starej Dzielnicy. 

Stare kamienne ściany i brukowane ulice z latarniami z kutego żelaza nadają jej wygląd miejsca wyrwanego z naszych czasów. Zabytki opowiadające historię miasta: od pompatycznych posiadłości, po dobrze zachowane kamienice, w których mieszkał ktoś ważny. Większość mieszkańców może prześledzić swoje dziedzictwo do rdzennych mieszkańców tych ziem, pierwszych osadników lub obu na raz. 

To mała społeczność, w której wszyscy się znają i wiedzą kim są, nawet jeśli niewiele jest powiedziane wprost. Sprawia to, że ​​Stara Dzielnica nie jest dobrym miejscem dla kryminalistów. Zamiast tego, jest tyglem Rifterów wszystkich poziomów świadomości, którzy ścierają się lub współpracują, aby ożywić moc swoich Mythos.

      

STREFA PRZEMYSŁOWA

Strefa Przemysłowa każdego dnia i każdej nocy kontynuuje swój mechaniczny marsz. Jej wysokie kominy i kręte rurociągi wyrzucają opary, dym i odpady, a zatłoczone drogi powoli wypychają zmęczonych pracowników i przyciągają nowych. Z całego tego zamieszania powstaje nieskończona różnorodność produktów. Kiedy się nad tym zastanowić, to dochodzi się do wniosku, że cała dzielnica to jedna wielka maszyna.

Noce tutaj ujawniają dobrze znany fakt: strefa przemysłowa to ziemia niczyja Miasta. Chociaż policja i inspektorzy ochrony środowiska badają dzielnicę przez całą dobę, to regularnie brakuje im personelu, a opinia publiczna nie interesuje się tym miejscem. Podziemne życie kwitnie - spragnieni wrażeń goście mogą przebierać w atrakcjach: od delirycznych rave’ów po brutalne walki w klatkach.

Mgła nie dba o Strefę Przemysłową. Wydaje się, że działa tutaj z minimalną wydajnością, maskując Rifterów ledwo na tyle, aby utrzymać nieświadomość siły roboczej i utrzymać stały dopływ produktów do Miasta. Nie ma dzielnicy bardziej oddalonej, zaniedbanej lub opuszczonej niż Strefa Przemysłowa, więc Rifterzy po prostu uwielbiają to miejsce.

Skoro wiecie już, jak wygląda Miasto, to w następnym wpisie dowiecie się, czym jest Mgła, która ja spowija!