Nowości

Nowości

WEJDŹ DO MIASTA MGŁY

WITAJ W MIEŚCIE LEGEND, KTÓRE STAŁY SIĘ RZECZYWISTOŚCIĄ

W skorumpowanej i nawiedzonej metropolii ludzie z różnych środowisk stają się Rifterami – istotami rozdartymi między prywatnym życiem a wzbierającą w nich potęgą, przez które przenikają mityczne moce spoza tego świata. W cieniu lśniących drapaczy chmur i opustoszałych bloków mieszkalnych starożytne historie i miejskie legendy przybierają fizyczną formę, przedostając się do Miasta poprzez Rifterów, śmiertelników stanowiących swoiste wyłomy, szczeliny w rzeczywistości. Jednakże Mgła – mistyczna zasłona, o której wiedzą tylko nieliczni wybrańcy – powstrzymuje nieświadomych mieszkańców Miasta przed dostrzeżeniem cudów, których świadkami są każdego dnia, i ukrywa ich prawdziwą naturę przed nimi samymi. Ludzie na ulicach, pochłonięci swoimi codziennymi nadziejami i obawami, pozostają nieświadomi starć między mitycznymi siłami, które kierują i kontrolują życie w Mieście.

Ty też byłeś zwykłym człowiekiem, dopóki nie przebudziło się w tobie ziarno legendy. Teraz poszukujesz odpowiedzi na pytania dotyczące twoich mocy, lecz prawda zdaje się zawsze ci umykać. Jednocześnie nadal pragniesz tego, czego chce każdy przeciętny człowiek: miłości, pieniędzy, władzy, spokoju ducha. Wraz ze swoją krnąbrną ekipą utalentowanych  indywiduów starasz się odkryć potęgi, które działają w ciemnych i zadymionych zaułkach Miasta. Tymczasem te same siły szukają również ciebie z powodu tego, kim się stałeś. Wychodzisz więc na ulice Miasta w poszukiwaniu dziwnych spraw, niewyjaśnionych motywów i nierozwiązanych tajemnic, które doprowadzą cię do prawdy, nieuchronnie ścierając cię z innymi legendami w śmiertelnej postaci, agentami mocy działających poza Mgłą. Miej się jednak na baczności - prawda jest równie niebezpieczna jak potęgi, które jej strzegą. Dopiero gdy poświęcisz wszystko, co jest ci najdroższe, będziesz w stanie znaleźć odpowiedź na to najważniejsze pytanie: „kim jestem?”. Ale czy to wszystko będzie tego warte?

CZYM JEST MIASTO MGŁY? 

Miasto Mgły to gra fabularna pełna śledztw w klimacie noir i scen akcji nasyconych super mocami. Wszystko rozgrywa się w nowoczesnej metropolii pełnej przestępczości, spisków i tajemnic. Bohaterami są tzw. Rifterzy – zwykli ludzie, którzy stali się żywym ucieleśnieniem legendy, jej Mitu. Podczas gdy twoi gracze wcielający się w Rifterów starają się utrzymać równowagę między tajemniczą naturą ich Mitów a ich ludzkimi aspiracjami, drzemiące w nich moce mogą w każdej chwili rozedrzeć ich życie na strzępy. Zupełnie nieświadomie stali się częścią sekretnego świata ścierających się ze sobą bytów, a już wkrótce sami znajdą się na celowniku innych legend, które na pewno nie przejdą obok nich obojętnie i postawią swoje żądania.

System gry Miasto Mgły koncentruje się na kinowej akcji, dramacie i śledztwie. Skupia się na narracyjnym odgrywaniu ról, wprowadzając przy tym następujące elementy:

  • Bogate motywacje postaci zbudowane wokół fascynujących Tajemnic i Tożsamości. Możesz grać zgodnie z motywami przewodnimi swojej postaci, aby czerpać z nich korzyści i je rozwijać, lub negować je, by odkrywać ich zupełnie nowe aspekty dzięki unikatowemu, nieliniowemu systemowi rozwoju postaci.
  • Brak ograniczeń co do mocy, zdolności, cech, sprzętu lub sojuszników. Wszystko w Mieście Mgły jest opisane za pomocą krótkich zdań, swoistych credo, dzięki którym stworzysz dokładnie taką postać, jaką chcesz zagrać.
  • Silnik narracyjny z charakterem. Każda akcja, którą podejmujesz w grze, opiera się na interpretacji twoich własnych credo oraz używaniu specjalnych ruchów, co razem prowadzi do zadziwiających wyników napędzających fabułę.
  • Spektrum statusów, czyli nowy system „szkód narracyjnych”. Użyj słów kluczowych, aby stworzyć wszelkie możliwe do wyobrażenia przewagi lub utrudnienia. Od teraz każde działanie w świecie gry, w trakcie walki i poza nią, będzie miało znaczący wpływ na przebieg zdarzeń. 

HOŁD DLA D. VINCENTA BAKERA I ŚWIATA APOKALIPSY

Zasady są częściowo oparte na silniku „Powered by the Apocalypse” (PbtA), zaprezentowanym w 2010 roku przez D. Vincenta Bakera w jego rewolucyjnym systemie pt. Świat Apokalipsy. Vincent na zawsze odmienił gry fabularne, wprowadzając do nich zupełnie nowy sposób rozgrywki, który kładzie nacisk na płynną narrację oraz wspaniałą historię. Od tamtego czasu opublikowano wiele niesamowitych tytułów korzystających z tego silnika. Dziękujemy więc Vincentowi za jego wkład w świat gier fabularnych, bo dzięki niemu powstało również Miasto Mgły.

ORYGINALNY WYDAWCA