Przedwiecznych przebudzamy od ręki. Na produkty z przedsprzedaży trzeba będzie poczekać. Kliknij i sprawdź nasze przedsprzedaże!
Mgła i Mythosy

Mgła to mistyczna zasłona, która nie pozwala nieświadomym mieszkańcom Miasta - czyli Śniącym - dostrzec legendarnych mocy.

Ukrywa to, co legendarne i zniekształca, sprawiając, że wygląda zwyczajnie i przyziemnie, lub rozprasza Śniących, w momencie gdy właśnie mieliby zobaczyć coś magicznego. Kula ognia w centrum miasta zostanie nazwana wybuchem gazu, a szalona burza wywołana przez Mythos Thora anomaliami pogodowymi. 

Kiedyś nadejdzie moment, w którym Rifter ujawni innym swoje specjalne zdolności i przez to nieumyślnie natknie się na największe oszustwo w Mieście. Odkryje, ku swojej jednoczesnej uldze i przerażeniu, że nikt nie pamięta niczego o jego mocach. Może i “nikt” jest niezbyt dokładnym określeniem, o czym prędzej czy później się przekona, ale zauważy, że ogromna większość mieszkańców Miasta po prostu ignoruje, usprawiedliwia lub zapomina o każdej legendarnej mocy, która manifestuje się w ich obecności. Czy to dlatego, że nie chcą pamiętać, czy nie mogą sobie przypomnieć? To pytanie, na które chyba nigdy nie uda się odpowiedzieć. Tą siłą, odpowiedzialną za ignorancję milionów ludzi, jest Mgła. Nawet jej prawdziwe imię jest ukryte i nigdy nie uda się go poznać. Lecz prawdopodobnie Rifterzy wymyślą na to zjawisko własny termin: „ukrywanie”, „wycieraczka mózgów” lub po prostu „to, co sprawia, że ​​ludzie zapominają”.

Jak działa Mgła?

Mgła ukrywa i rozprasza. Gdy ktoś ma być świadkiem rzeczywistej manifestacji Mythosów, dzieje się coś, co sprawia, że odwracają wzrok lub przynajmniej odnoszą dość rozmyte wrażenie “czegoś dziwnego:”.

Mgła dostarcza wymówek i zmienia sposób postrzegania. Kiedy zobaczą coś legendarnego, Śniący pomyślą, że istnieje jakieś przyziemne wyjaśnienie tego, co się stało.

Mgła sprawia, że zapominają. Kiedy Śniący będą poszukiwać prawdy, Mgła stanie się agresywna i po prostu usunie z ludzkich umysłów wszelkie wspomnienia o legendarnych wydarzeniach.

Mgła NIE zmienia rzeczywistości. Konsekwencje mocy Mythosów są bardzo realne. To, że Mgła przesłania wszelkie postrzeganie legendarnych aspektów działań Rifterów, nie oznacza, że ​​nie będą oni musieli za nie odpowiedzieć.

Czym są Mythosy?

Mythosy to opowieści, które próbują zamanifestować się w Mieście. To legendy, bohaterowie filmów, gier czy komiksów, którzy chcą opowiedzieć swoją historię na nowo. Szukają drogi do naszego świata, by uchronić się od zapomnienia lub spełnić inny cel, który jeszcze nie jest nam znany. Chcą żyć. Sposobu na to szukają w Rifterach, traktując ich jak wyłomy między dwoma światami. Może to też być abstrakcyjna koncepcja, jak sama złość lub duch dobrego samopoczucia. Mgła uniemożliwia Mythosom bezpośrednio wpływać na Miasto. Pozwala to Miastu istnieć takim, jakim jest; w przeciwnym razie stałoby się chaotycznym płótnem, w którym historie mieszają się, zderzają i rozdzierają je na strzępy. Aby wpłynąć na Miasto, Mythosy muszą manifestować się przez Rifterów. Aby stać się Rifterem, potrzebna jest jakaś świadomość lub przebudzenie duszy, dlatego najpowszechniejszą formą Riftera jest mieszkaniec Miasta. Ci ludzie nie zdecydowali się na otrzymanie mocy, lecz zostali wybrani przez Mythosy. Jednak nawet zwierzęta, miejsca i przedmioty mogą być nasycone wystarczającą świadomością, aby służyć jako Rifterzy. Nazywa się je odpowiednio Chowańcami, Reliktami i Enklawami.

Niemniej jednak, Mythosy nie są obcą siłą próbującą najechać miasto - są jego sercem i krwią, która przez nie przepływa. Wszystko w Mieście istnieje tylko dlatego, że Mythosy w nim żyją i ożywiają je, pomimo Mgły. Istnieje takie prawdopodobieństwo, że bez Mythosów Miasto po prostu przestałoby istnieć.

Posiadanie Mythosu w sobie oznacza kilka rzeczy: przebudziłeś się i dostrzegasz elementy rzeczywistości, które do tej pory były przed tobą ukryte, masz pewne moce i specjalne zdolności, które czynią cię niesamowicie wyjątkowym, a co najważniejsze, dążysz do tego, by poznać prawdę. Możesz być ciekawskim dzieckiem z mitem skrzata w sobie (co tłumaczyłoby twoją skłonność do znajdowania pieniędzy zawsze wtedy, gdy ich potrzebujesz) lub możesz być swatką z Mythos Kupidyna (co wyjaśniałoby, dlaczego wszyscy wydają się zakochiwać się wokół ciebie, ale nie w tobie). A wszystko otacza Mgła.

Zacznij przygodę!

Opowieści Baśniomistrza: Tajemnice Dziwnolasu

BMG014
Opowieści Baśniomistrza to drużynowa gra paragrafowa, dzięki której wyruszycie na niesamowitą przygodę!  Grać mogą wszyscy — dzieciaki, dorośli i nastolatki, a rolę Baśniomistrza lub Baśniomistrzyni może przyjąć każdy, kto potrafi czytać głośno i wyraźnie. Łatwe do opanowania zasady sprawiają, że rozgrywkę możecie rozpocząć niemal od razu. 
99,90 zł 140

Zew Cthulhu: Zestaw Startowy + PDF

ZEW120
Zestaw Startowy zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć przygodę z Zew Cthulhu RPG – fabularną grą pełną zagadek i horroru! Jeden z graczy wciela się w Strażnika Tajemnic, narratora prowadzącego grę, który przedstawia pozostałym uczestnikom zabawy historię i fabułę przygody oraz odgrywa spotykane przez nich postacie. Pozostali gracze wcielają...
109,90 zł 39
Produkt został dodany do listy życzeń

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej