Jaki nowy system wypróbujesz w 2024 roku? Kliknij i wybierz coś dla siebie!

Poznaj Munchkina - kultową grę karcianą!

Munchkinie jesteś bohaterem rodem z gier fantasy, który wyważa kopniakiem drzwi do lochów, by zmierzyć się z przygodą! Zabijaj potwory, awansuj na kolejne poziomy, oszukuj kumpli i  zgarniaj skarby. Bądź pierwszą osobą, która osiągnie 10 poziom i wygraj! Ale uważaj – inni „bohaterowie” chętnie wbiją ci nóż w plecy, by zająć twoje miejsce! 

Poznaj Munchkina, karciankę, która zniszczyła najwięcej przyjaźni w historii!

A co w Munchkinie przynosi najwięcej frajdy?

Komiczne Karty: Karty często parodiują popularne konwencje fantasy lub popkulturowe odniesienia. Czy znajdziesz je wszystkie? Weź w garść Różdżkę Apokalipsy... albo Piłę Łańcuchową Krwawego Rozczłonkowania. Zacznij od zabicia Rośliny Doniczkowej i Ślimaków na Speedzie, spotkaj na swojej drodze Wieśmina i stań w oko w oko z potężną Altanką! 

Zdrady i Spiski: Jedną z głównych mechanik gry jest możliwość "podkopywania" innych graczy, czyli rzucanie kart utrudniających im zabojanie potworów. Bo przecież zwycięzca może być tylko jeden… I Ty chcesz nim zostać! 

Dynamiczne Sojusze: Gracze mogą nawiązywać tymczasowe sojusze, pomagając sobie nawzajem w walce z potworami... ale tylko do pewnego momentu! Ostatecznym celem jest wygrana, więc sojusze są często krótkotrwałe i zmiennoprzypadkowe.

Kim gramy w Munchkinie?

W Munchkinie rozwijamy swoją postać, żeby móc zabijać coraz potężniejsze potwory i zdobywać ich skarby!

Zdobywaj Poziomy: Każdy gracz zaczyna 1 poziomowym człowiekiem bez klasy (taki żart niskich lotów). Celem gry jest osiągnięcie 10. poziomu. Poziomy zdobywa się przez pokonywanie potworów i za pomocą niektórych kart.

Rasa i Klasa: Niektóre karty przedstawiają Rasy (np. Elf, Krasnolud) lub Klasy (np. Wojownik, Czarodziej). Możesz mieć jedną kartę Rasy i jedną kartę Klasy jednocześnie, chyba że masz specjalne karty lub zdolności pozwalające na więcej… czy jest coś dziwnego w Pół-Elfie, Pół-Krasnoludzie, który kiedyś był Wojownikiem, ale teraz jest Kapłanem? Absolutnie nie! Rasy i Klasy możesz zmieniać w trakcie gry! 

Ekwipunek: W trakcie gry zdobywasz różne przedmioty, które twoja postać może nosić (jak hełmy, buty, bronie itp.). Te karty zwiększają twoją siłę bojową, co pomaga w walce z potworami (a przecież o to chodzi w Munchkinie, co nie?)

Inne Karty: W trakcie gry możesz także zdobywać różne karty, które mają jednorazowe efekty, takie jak eliksiry czy klątwy… które możesz rzucać na innych graczy, by jeszcze bardziej uprzykrzyć im życie! 

Jak zacząć grać w Munchkina?

Fantasy, Piraci, Zombie czy Kultyści… wybierz swój ulubiony świat i wejdź do gry! 

Jak grać w Munchkina?

Poniżej znajdziesz streszczenie zasad gry! Możesz też pobrać ten fantastyczny i szczegółowy turograf do gry Munchkin (pobierz plik), który pomoże ci rozegrać pierwszą partię. Ale pamiętaj, że gra ma wiele niuansów i dodatkowych kart, które wprowadzają dodatkowe zasady i wyjątki. Zawsze warto dokładnie przeczytać instrukcję dołączoną do gry i odnosić się do niej w razie wątpliwości.

Przygotowanie:

  1. Potasuj Karty Drzwi i Skarbów.
  2. Każdy gracz otrzymuje po 4 karty z obu talii (łącznie 8 kart).
  3. Każdy gracz zaczyna od Poziomu 1.

Zasady gry Munchkin:

  1. Ruch gracza: Zaczynasz turę, odkrywając kartę Drzwi. Jeśli jest to potwór, musisz z nim walczyć. Jeśli jest to klątwa lub pułapka - bam! trafia ona ciebie - rozpatrz ją natychmiast. Inne karty zabierz na rękę. 

  2. Walka z potworem: Porównaj poziom gracza i wszelkie bonusy (z przedmiotów) z siłą potwora. Inni gracze mogą pomóc, oferując wsparcie w zamian za coś (np. skarby) lub mogą próbować utrudnić walkę, używając kart, które wzmacniają potwora. 

  3. Wygrana: Jeśli pokonasz potwora, awansujesz o jeden poziom (czasami więcej, w zależności od karty potwora) i zabierasz skarby zgodnie z informacjami na karcie potwora.

  4. Porażka: Jeśli przegrywasz i chcesz przeżyć, musisz uciekać (rzucasz wtedy kością). Jeśli nie uda ci się uciec, doświadczasz Marnego Końca z karty potwora (często utrata przedmiotów lub poziomów).

  5. Używanie kart: Gracze mogą używać kart w dowolnym momencie, chyba że karta mówi inaczej. Mogą to być przedmioty, zaklęcia lub karty, które wpływają na innych graczy.

  6. Kończenie tury: Gracz może dobierać karty, handlować z innymi graczami lub używać kart z ręki. Na koniec tury gracz nie może mieć więcej niż 5 kart na ręce (chyba że ma karty, które mówią inaczej).

  7. Wygrana: Pierwszy gracz, który osiągnie poziom 10, wygrywa grę!

Masz pytania? Chcesz zapytać o radę? Dołącz do naszych społeczności!

Na licencji od Steve Jackson Games

Munchkin © 2023 Steve Jackson Games. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Produkt został dodany do listy życzeń

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej