Przedwiecznych przebudzamy od ręki. Na produkty z przedsprzedaży trzeba będzie poczekać. Kliknij i sprawdź nasze przedsprzedaże!

Tajemnice Pętli (Tales from the Loop)

Tajemnice Pętli to wyjątkowa gra fabularna, która pozwala graczom nie tylko przeżyć masę ciekawych przygód w alternatywnej rzeczywistości lat 80. XX wieku, ale i wcielić się przy tym w rezolutne Dzieciaki! Nie można polegać na dorosłych, jeśli chodzi o naprawdę poważne sprawy. Dzieciaki wiedzą to najlepiej, dlatego po powrocie ze szkoły muszą zająć się jeszcze rozwiązywaniem Tajemnic! W końcu kto lepiej poradzi sobie z rządowymi spiskami, piekielnie inteligentnymi robotami, szalonymi naukowcami i dinozaurami wypuszczonymi na wolność, jak nie te wścibskie Dzieciaki?

Kim są Dzieciaki?

W Tajemnicach Pętli gracze wcielą się w Dzieciaki w wieku 10-14 lat. Świat Tajemnic Pętli opiera się na dualizmie pomiędzy monotonią i beznadzieją codziennego życia, a niezwykłymi przygodami i dziwnymi, fantastycznymi rzeczami, od których kipi cała okolica. Dzieciaki stoją na granicy tych dwóch światów: czasem chodzą na szkolne dyskoteki, grają w 2. edycję Zewu Cthulhu albo oglądają filmy na kasetach video, a czasem powstrzymują rządowe spiski, biorą udział w szpiegowskich zimnowojennych zmaganiach czy też walczą z niebezpiecznymi robotami, nad którymi naukowcy utracili kontrolę.

Alternatywne lata 80.

Świat Tajemnic Pętli powstał na kanwie obrazów szwedzkiego artysty, Simona Stålenhaga. Przedstawia wizję lat 80. XX wieku, w których supermocarstwa skupiły się na badaniach nad efektem magnetytowym. To doprowadziło do niezwykle gwałtownego rozwoju robotyki oraz techniki, dlatego w Tajemnicach Pętli natkniesz się na zaawansowane maszyny, roboty, a nawet latające statki! Wszystko kręci się wokół tytułowej Pętli: potężnego akceleratora cząsteczek, gdzie będziesz też przeżywać swoje przygody. W oryginalnym wydaniu znajdowały się dwie lokalizacje, a my dodaliśmy do polskiej wersji trzecią, lokalną. Możesz więc przenieść się do Nevady w Stanach Zjednoczonych, na wyspy szwedzkiego jeziora Melar albo do warszawskiego Rembertowa. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby umieścić Pętle i odkrywć Tajemnice także w innych miejscach na świecie albo nawet w twojej okolicy.

Mamy 1983 rok! Do kin wchodzi ostatnia część Gwiezdnych Wojen, nowy zespół – Lady Pank – wydaje swój debiutancki album, a po okolicznym bagnie przechadzają się niesamowite roboty.

Tajemnice Powodzi - alternatywne lata 90.

Tajemnice Powodzi to niezależny dodatek do Tajemnic Pętli. System jest kontynuacją dla Tajemnic Pętli i rozbudowuje przedstawiony w nich świat, jednak nie wymaga ich znajomości ani tamtego podręcznika do rozgrywki.

Nadeszły lata 90., a wraz z nimi światowy kryzys gospodarczy i technologiczny, który doprowadził do upadku Pętli. Dzieciaki dorosły – są teraz Nastolatkami. Stoją na progu dorosłości i muszą podejmować pierwsze w życiu poważne wybory. Jednocześnie nikt nadal nie traktuje ich poważnie – w końcu to głupie małolaty. Na domiar złego, wszędzie czyhają niebezpieczeństwa, które mogą zagrozić całej okolicznej społeczności. 

Budzisz się. Jest pierwszy dzień wakacji. Masz spokój z pisaniem wypracowań i wkuwaniem na pamięć słówek z niemieckiego. Mama robi ci już kanapki, a o 11 widzisz się ze swoją paczką. Ciekawe, jakie tajemnice spotkają was tego lata?

Jak zacząć przygodę z Tajemnicami Pętli?

Jeśli chcesz odwiedzić świat Tajemnic Pętli, wypróbuj Zestaw Startowy do tego systemu. Zawiera on wszystko, co jest potrzebne do pierwszych rozgrywek:

  • ilustrowany zbiór zasad z wyjaśnieniem reguł,
  • gotową do rozegrania Tajemnicę pt. Chłopiec z odzysku,
  • sześć gotowych do gry postaci,
  • trzy duże, kolorowe mapy okolic poszczególnych Pętli: amerykańskiej, szwedzkiej i polskiej,
  • dziesięć specjalnych kości sześciościennych z logo Pętli.

Podstawą dalszej rozgrywki będzie podręcznik główny do Tajemnic Pętli lub też Tajemnic Powodzi. Specjalnie do polskich wydań dodaliśmy rozdziały wprowadzające do gry polskie realia: w Tajemnicach Pętli jest to warszawski Rembertów, a w Tajemnicach Powodzi Września niedaleko Poznania. Oba podręczniki zawierają także po cztery gotowe do rozegrania Tajemnice, które można poprowadzić w ramach jednostrzałów bądź połączyć je w jedną kampanię.

Scenariusze, kampanie i darmowe materiały

W ramach linii Tajemnice Pętli wydaliśmy dwa dodatki: Maszyny, nasi przyjaciele oraz Spoza czasu. Oba podręczniki zawierają po trzy gotowe Tajemnice, a także wiele nowych treści, które mogą urozmaicić oraz wzbogacić rozgrywkę. Ponadto powstały dwie przygody stworzone specjalnie dla polskich realiów oraz ekran Mistrza Gry. Stale rozwijamy tę linię o nowe tytuły, a wszystkie dotychczasowe produkty znajdziesz na podstronie poświęconej Tajemnicom Pętli.

Na naszej stronie znajdziesz również dodatkowe darmowe materiały: karty postaci i mapy, które uatrakcyjnią Wasze tajemnice! Znajdziesz je TUTAJ! Jesteście gotowi, żeby na nowo poznać lata 80.? To dobrze, bo takich, jak te, nigdy nie było!

Materiały fanowskie

Masz pytania? Chcesz zapytać o radę? Dołącz do naszych społeczności!

Na licencji od Free League

COPYRIGHT © 2018 SIMON STÅLENHAG AND FRIA LIGAN AB

Wścibscy patroni Tajemnic Pętli

Baniak Baniaka
Dobre Rzuty
Graj Kolektyw
Gry Frejtaga
Lans Macabre
RPGowa Alchemia
Produkt został dodany do listy życzeń

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej