Jaki nowy system wypróbujesz w 2024 roku? Kliknij i wybierz coś dla siebie!

Odkryj Zew Cthulhu

Zew Cthulhu to fabularna gra grozy, polegająca na odkrywaniu tajemnic, których źródło często pochodzi spoza naszej rzeczywistości i wymyka się ludzkim zdolnościom pojmowania. System ma już czterdzieści lat, doczekał się siódmej edycji i niezmiennie cieszy się zainteresowaniem ludzi na całym świecie, przenosząc graczy w sam środek mrocznego uniwersum mitów Cthulhu, zapoczątkowanego przez Howarda Philipsa Lovecrafta.

Największa zaleta Zewu Cthulhu

Świat Zewu Cthulhu to odbicie naszego świata, przepełnionego magią mitów Cthulhu. Nie znasz dzieł H.P. Lovecrafta? Nie przejmuj się! Jeśli chcesz zostać Strażnikiem lub Strażniczką Tajemnic i poprowadzić sesję, podręczniki krok po kroku wprowadzą cię w bluźnierczą rzeczywistość mitów Cthulhu. Gra będzie o tyle łatwiejsza, że nie musisz tworzyć ani poznawać zupełnie nowego świata, a jedynie otworzyć się na elementy kosmicznego horroru. 

Jako gracz również nie musisz czytać wcześniej stosu opowiadań ani wiedzieć, jakie potwory możesz napotkać na swojej drodze. Badacze są zazwyczaj zwykłymi ludźmi, którzy stają oko w oko z przedwieczną grozą po raz pierwszy. Zupełnie tak, jak ty! Odkrywaj prawdziwe oblicze kosmosu i prawdy na temat wszechświata powoli wraz ze swoją postacią! To pozwoli ci lepiej wsiąknąć w ten świat, wczuć się w klimat nieznanego i łatwiej odgrywać swojego Badacza.

Kim są Badacze Tajemnic?

W Zewie Cthulhu postacie graczy to Badacze Tajemnic, rozwiązujący zagadki bohaterowie i bohaterki z przypadku, próbujący powstrzymać mroczne siły przed przejęciem kontroli nad naszym światem. Stając naprzeciw pradawnym przepowiedniom oraz kosmicznej woli istot potężniejszych niż wszystko, co kiedykolwiek poznała ludzkość, Badacze odwlekają nieuniknione. Być może nasz świat jest skazany na zagładę, ale zawsze pozostaje ta ostatnia grupa szaleńców, gotowych, by położyć na szali swoje życia i powiedzieć: Jeszcze nie dzisiaj!

Jak zacząć przygodę z Zewem Cthulhu?

Zestaw Startowy do Zewu Cthulhu zawiera wszystko, czego potrzeba do pierwszych rozgrywek:

  • podstawowe zasady i trzy scenariusze,
  • pięć gotowych do gry postaci,
  • puste karty Badaczy,
  • zestaw kości,
  • pomocnicze materiały dla graczy, tzw. handouty.
  • jednoosobowa przygoda paragrafowa, która jest idealną lekcją zasad Zewu Cthulhu w praktyce.

Możesz sięgnąć od razu po główny podręcznik do Zewu Cthulhu – Księgę Strażnika. Jest to bogato ilustrowany podręcznik i właściwie najważniejsza pozycja, jakiej potrzebujesz do dalszej gry, zawiera:

  • dwa gotowe do poprowadzenia scenariusze,
  • przejrzyste i proste instrukcje dotyczące tego, jak rozpocząć rozgrywkę praktycznie bez żadnego przygotowania,
  • szczegółowy opis każdego elementu mechaniki gry, który może się przydać na późniejszym etapie gry,
  • porady na temat tworzenia scenariuszy,
  • wywołujące szaleństwo opisy tajemnych ksiąg i potworów.

Załóż swój stary, znoszony prochowiec i wyrusz w miasto: gdzieś tam swoje mroczne plany snuje złowrogi kult, który ktoś musi powstrzymać... a co, jeśli poznasz przy tym straszliwą prawdę na temat wszechświata?

Jeśli zamiast typowych dla Zewu Cthulhu drobiazgowych śledztw i powolnego, osnutego oparem szaleństwa odkrywania niewyobrażalnych tajemnic, wolisz przygody rodem z Indiany Jonesa czy Mumii – szybkie, pełne wartkiej akcji i pełnokrwistych bohaterów – sięgnij po Pulp Cthulhu! To doskonałe źródło wiedzy nie tylko na temat pulpowych opowieści, ale i lat 30. XX wieku, dokładnie opisanych na kredowych kartach tego przepięknego, kolorowego podręcznika.

Scenariusze, kampanie i dodatki

Stale rozwijamy linię Zewu Cthulhu o nowe produkty. Możesz znaleźć wydane przez nas zbiory pojedynczych scenariuszy, jak np. Wrota Ciemności (idealne dla początkujących!), czy Posiadłości Szaleństwa, ale i całe kampanie, jak choćby kultowy Horror w Orient Expressie czy monumentalne Maski Nyarlathotepa

Wydaliśmy także wiele podręczników uzupełniających – Zasobnik Strażnika, Wielki grymuar magii mitów Cthulhu oraz Malleus Monstrorum, czyli bestiariusz pełen paskudnych potworów!

Nie tylko tłumaczymy podręczniki do Zewu Cthulhu z angielskiego, ale tworzymy też swoje własne! Jako całkowicie polskie dodatki powstały:

  • Warszawa: Stracone miasto. Jeśli chcecie zagrać w Polsce lat 20. i 30. XX wieku, to zdecydowanie najlepszy start! Historyczny i mityczny opis miasta, nowe okultystyczne organizacje i trzy pełne grozy przygody — to jak, wyruszycie do stolicy?
  • Horror w Tatrach, zbiór scenariuszy dziejących się na południu Polski.
  • Dwie z Tysiąca, czyli polscy archeolodzy na tropie egipskich, pradawnych tajemnic.
  • Mity wojny, które pozwolą wam rozgrywać sesje w czasach II wojny światowej w okupowanej Polsce.

    Darmowe materiały

    Przy pomocy strony The Dhole’s House możesz łatwo stworzyć nowych Badaczy Tajemnic i zapisywać ich wszystkich w wygodnej bazie danych! Na naszej stronie znajdziesz również wiele darmowych materiałów: scenariuszy, kart postaci, dodatków oraz pomocy dla graczy.  

    Materiały fanowskie

    Poznaj materiały stworzone przez fanów dla fanów! Oczywiście to tylko garstka z nich. Polecamy zajrzeć na strony naszych patronów po więcej bluźnierczej wiedzy!

    Masz pytania? Chcesz zapytać o radę? Dołącz do naszych społeczności!

    Bluźnierczy patroni linii Zew Cthulhu RPG

    Aine Universe
    Arkham Radio
    Baniak Baniaka
    Carnival Team
    Coens Cave
    Daily Kraken
    Gospoda RPG
    Graj Kolektyw
    Gry Frejtaga
    Karczmarz
    Lans Macabre
    Marsz fantastyczny
    Daily Kraken
    Refur Narrator
    RPGowa Alechemia
    Skrajnie Poczytalny
    To ja go tnę
    Ucieczka z Arkham
    Żuław
    Produkt został dodany do listy życzeń

    Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej