Promocje spoza czasu dotarły do naszego sklepu! Sprawdź tu!
Ruiny wioski - Tajemnicze miejsce na podstawie Waszych wyborów!

Jakiś czas temu przeprowadziliśmy szereg ankiet wśród fanów naszej strony, na podstawie których postanowiliśmy podać kilka pomysłów i sugestii, jak mogłoby wyglądać Tajemnicze miejsce do gry Jedyny Pierścień, jeśli by miało zawierać w sobie wszystkie wskazane przez Was elementy. Zatem - zaczynajmy!

Uwaga! Jeśli jesteś osobą grającą, a nie mistrzującą - nie psuj sobie zabawy! Dalej znajdują się rzeczy, które fajniej będzie poznać podczas sesji, jeśli Twój Mistrz lub Mistrzyni Wiedzy sięgną po tę inspirację. 

Plotki, ploteczki!

Na północny zachód od Bree, pośród leśnych dolinek, są takie ruiny. Wioska tam stała, ale legła pod ciężarem jakiejś, tfu, klątwy. Nikt tam nie chodzi. Tylko jeden pustelnik sobie upatrzył tamtą okolicę za dom, czasem zachodzi po sąsiedzku po zapasy wody. A to dziwne jest, bo tam przecież kiedyś źródło biło. Ale może wyschło, kto by tam wiedział. On jest trochę taki… No, dziwny jest. Ale jeśli chcecie przewodnika po tutejszych lasach, to on się pewnie nada najlepiej.

Sekrety szeptane w mroku

Wioska powstała niedaleko groty, w której biło ongiś źródło wody. Przypisywano mu lecznicze właściwości, często więc miejsce to odwiedzali kroczący ścieżkami Eriadoru, spragnieni odpoczynku i orzeźwienia, podróżnicy. Z czasem jednak, coś się zmieniło. Źródło, które wcześniej niosło życie, dziś niesie jedynie śmierć. Straszliwa klątwa spadła na te ziemie, a pijący z wioskowej studni mieszkańcy, zaczęli zapadać na dziwną, śmiertelną chorobę. Garstka uciekła, porzucając swoje domy. I tak w końcu słuch o tym miejscu zaginął. A strzegący tego miejsca strażnicy, potomkowie tych, co przetrwali, przez wieki stali się stałym fragmentem lokalnego krajobrazu. Ekscentryczni, rozmawiający zdawałoby się z cieniami, nie dopuszczają do studni i źródła zagubionych podróżnych, ostrzegając ich przed straszną, pożerającą duszę śmiercią. 

Co ciekawego wiadomo o tym miejscu?

Gdzieś w oddali, gdzie miast ludzi, elfów czy hobbitów zamieszkały szeptane cicho sekrety, a mgła zapomnienia opadła nisko, pośród opuszczonych ścieżek skrywających się w pogubionych wśród lasów dolinach na północny zachód od Bree, znajdują się ruiny wioski. 

W przeszłości tętniące życiem miejsce, teraz opustoszało i zatarło się w krajobrazie, ukrywając się przed nieproszonymi gośćmi. Budynki, które kiedyś stanowiły ognisko codziennego życia, teraz są niczym więcej niż hałdami kamienia, porośniętych bluszczem, który nieprzejednanie oplata każdą dostępną powierzchnię, tworząc zieloną mozaikę.

Mimo upływu lat jeden element tego krajobrazu pozostał nietknięty i wciąż przyciągał uwagę nielicznych śmiałków, którzy zdecydowali się odwiedzić to miejsce. To malowidła na jednej z ocalałych ścian, spowite w aurę tajemnicy i pewnego rodzaju sakralności. Artysta, który poświęcił się stworzeniu tych obrazów, zdołał przenieść na mur niezwykłe, fantastyczne opowieści, łączące ludzkie postacie z bestiami, a nawet z duchami lasu, w scenach życia i śmierci, radości i strachu, tworząc zapis tych dawnych dni, który wydaje się być równie żywy, co w momencie swojego powstania. A wszystkie one kręciły się wokół źródła życia. 

W tym miejscu, gdzie czas zdaje się zwalniać, a wiatr niesie echa dawnych dni, mieszka ekscentryczny pustelnik, jakby wyjęty z samej legendy. Jego sylwetka jest widywana wśród ruin, gdzie wędruje pośród pamiątek dawnej społeczności. Zdawałoby się, że był i wciąż jest częścią niej, jakby był jednym z duchów opowieści osadzonych w malowidłach. Czasem śpiewa, a jego głos łączy się z szeptami wiatru, tworząc pieśń, która jest echem klątwy, która na to miejsce spadła.

Opowieści o klątwie przeniknęły do codziennych rozmów w sąsiednich wioskach, dodając nieco grozy i mroku do wieczornych opowieści przy ognisku. Nikt jednak nie zna prawdziwej historii tego miejsca, a pustelnik, strażnik ruin, zdaje się być jedynym łącznikiem z przeszłością, chociaż nie dzieli się swoją wiedzą z nikim.

Soczysta i bujna zieleń, szept wiatru zagubionego w ruinach i nieprzenikniona aura tajemnicy sprawiają, że granice między legendą a rzeczywistością zacierają się, tworząc obszar pełen magii, historii i niedokończonych opowieści, które czekają na to, by zostać odkrytymi.

Kim jest pustelnik?

Varinn, porywczy lecz szczodry starszy mężczyzna błąka się po lesie i między ruinami budynków pozornie bez celu. Niosąc w sobie kroplę krwi niegdysiejszych mieszkańców tejże zrujnowanej wioski, stoi na straży przeklętej studni i groty. Dopóki nie zostanie skonfrontowany, wydaje się być zupełnie głuchy na powitania podróżników. Chyba że ci podążą ku starej cembrowinie studni… Wtedy z wigorem doskoczy do nich, potępieńczo wyjąc, prosząc i grożąc, by się oddalili i nigdy nie wracali w te strony. Jeśli przekonają go do siebie, przy ognisku opowie im historię swojej rodziny, podkreślając, że jest ostatnim obrońcą tej okolicy, chroniącym podróżników przed wpływem mroku sączącego się ze starego źródła. 

Ważne punkty na mapie

To, czego na pewno w takim Tajemniczym miejscu zabraknąć nie może, to:

1. Ściana z malowidłami - jedyny ocalały fragment większego domostwa lub budynku użytkowego. 

2. Studnia w centralnym punkcie wioski - zarośnięta cierniem, w środku zdaje się być pusta, choć kamyk wrzucony do środka odpowiem cichym pluskiem. 

3. Siedlisko pustelnika - obozowisko ze sporym szałasem i obejściem, w którym spotkać można dzikie zwierzęta, z ufnością podchodzące do pustelnika.

4. Grota - dalej w dolinie wejście do mrocznej groty, wokół której jedynie gołe skały i dziwna mgła wypływająca z jej wnętrza. 

O co tu właściwie chodzi?

Dawno temu, w epoce, gdy świat był jeszcze młody, w podziemnej jaskini pośród wzgórz wybiło źródło wody. Emanowało siłą i witalnością, przyciągając spragnionych podróżnych, którzy szukali uzdrowienia i spokoju. Woda z tego źródła była jak klarowny kryształ, w którym odbijały się promienie gwiazd, jej smak był orzeźwiający, a jej dotyk leczniczy. Mówiono, że nawet rośliny wokół tego źródła kwitły bujniej, a zwierzęta zdobywały nadprzyrodzoną siłę i długowieczność. 

Lecz, z upływem czasu, przemiany zaszły w strukturze samego źródła, oddzielając go od dawnych, harmonijnych powiązań z naturą. Mogło to być wynikiem działania mrocznych sił, które przybyły z ciemności, stopniowo zatruwając i zniekształcając sacrum miejsca. Teraz, zamiast odbić w nim gwiazdy, woda niosła w sobie obraz śmierci i zniszczenia.

Krystalicznie czysta woda zatraciła swoje właściwości, stając się mętna i zgniła, zdradzając obecność zła, które ją skaziło. Źródło przyniosło mieszkańcom wioski klątwę, która pozbawiała życia każdego, kto skosztował wody, przemieniając duszę w uwięzionego w sercu groty ducha, skazanego na wieczne cierpienie pod jarzmem czegoś jeszcze mroczniejszego… 

Tu, gdzie niegdyś śpiewały ptaki, a wokół rozkwitały kwiaty o niezwykłych barwach, teraz panuje martwa cisza. Roślinność wokół wejścia do groty, jeśli w ogóle jeszcze gdzieś rosła, jest chora, przebarwiona i zdeformowana, stanowiąc przerażający kontrast do reszty lasu. Ptaki unikają tego miejsca, a zwierzęta nie zbliżają się do zatrutego źródła.

Cień potrafi skazić wszystko

Przeciwnikiem w tej historii będzie grupa upiorów, które swe dusze i serca oddały Nieprzyjacielowi. Przywiązane do groty ostatnią powierzoną im misją - przejęcia lub zniszczenia źródła życia - zdołały skazić cieniem wodę i wypuścić macki klątwy w kierunku mieszkańców wioski. Ich dusze kryją się pod mroczną powierzchnią wody. 

Statystyki Upiora z Kurhanu znajdziesz na stronie 152 podręcznika głównego do gry Jedyny Pierścień. Ich ilość sugerujemy dopasować do poziomu zaawansowania drużyny.

Jeśli upiory udałoby się pokonać, a z wody wyciągnąć mroczny artefakt i go zniszczyć, istnieje szansa, by dusze zmarłych odzyskały spokój a ze źródła znów trysnęła potęga życia. Na to jednak, potrzeba śmiałków… 

Zacznij przygodę!

Opowieści Baśniomistrza: Tajemnice Dziwnolasu

BMG014
Opowieści Baśniomistrza to drużynowa gra paragrafowa, dzięki której wyruszycie na niesamowitą przygodę!  Grać mogą wszyscy — dzieciaki, dorośli i nastolatki, a rolę Baśniomistrza lub Baśniomistrzyni może przyjąć każdy, kto potrafi czytać głośno i wyraźnie. Łatwe do opanowania zasady sprawiają, że rozgrywkę możecie rozpocząć niemal od razu. W tej grze nie...
99,90 zł 40

Zew Cthulhu: Zestaw Startowy + PDF

ZEW120
Zestaw Startowy zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć przygodę z Zew Cthulhu RPG – fabularną grą pełną zagadek i horroru! Jeden z graczy wciela się w Strażnika Tajemnic, narratora prowadzącego grę, który przedstawia pozostałym uczestnikom zabawy historię i fabułę przygody oraz odgrywa spotykane przez nich postacie. Pozostali gracze wcielają...
119,90 zł 238
Produkt został dodany do listy życzeń