Przedwiecznych przebudzamy od ręki. Na produkty z przedsprzedaży trzeba będzie poczekać. Kliknij i sprawdź nasze przedsprzedaże!
Poznaj uroki Mitycznej Północy

Witaj w XIX-wiecznej Skandynawii (i nie tylko!), w której machina industrializacji dopiero się rozpędza. Ludzie porzucają dawne wierzenia, wiejskie zabobony i bajania na rzecz nauki i rozwoju. Uciekają do miast, by tam szukać szczęścia i bogactwa. Łąki coraz częściej przecinają brukowane drogi i tory kolejowe, a fabryki i kopalnie wydzierają kolejne połacie gór i lasów z rąk… No właśnie, czyich? 

W ciemności kryją się oczy, które z wściekłością przyglądają się tym zmianom. Widzą jak ich domy i kryjówki są niszczone wraz z wypalaniem i ścinaniem lasów. Widzą, jak ludzie odwracają się od nich, jak zapominają o ich mocy. Słyszą, jak kapłani grzmią z ambon, że nie istnieją. To vaesen, istoty o nadprzyrodzonych mocach. 

Niektórzy poczuli gniew tych istot na własnej skórze. Choć nie każdy dożył kolejnego poranka, wielu do końca swojego życia będzie nosić ślady po tych spotkaniach. Blizny na ciele i na umyśle. Garstka ocaleńców, zwana Czwartkową Dziatwą, otrzymała dar widzenia vaesen. Ty również jesteś Widzącym! Jednak to, jak wykorzystasz tę umiejętność, zależy tylko od ciebie...

Towarzystwo Ochrony Ludzkości oraz Studyjów nad Niewidzialnymi

W grze Vaesen. Mityczne istoty twoim głównym celem będzie niesienie pomocy ludziom, którzy rozgniewali tytułowe stworzenia lub z jakiegoś powodu znajdują się pod ich wpływem. Termin “vaesen” określa przeróżne istoty, zarówno duchy i skrzaty, jak i wilkołaki oraz niepozorne wróżki. Jednym z wyzwań stojących przez tobą jest określenie, z jakim vaesen masz do czynienia w trakcie rozgrywanej historii. Dlatego też wraz z innymi graczami dołączacie do Towarzystwa Ochrony Ludzkości oraz Studyjów nad Niewidzialnymi – stowarzyszenia badającego te stworzenia, którego siedziba znajduje się w zamku Gyllencreutz w Uppsali. Zamczysko długo było uznawane za opuszczone, więc wasze przybycie z pewnością nie pozostanie niezauważone. To od was będzie zależało, jak poradzicie sobie z ciekawskimi pismakami i zaniepokojonymi stróżami prawa. Zalecam rozwagę! Jeśli ludzie usłyszą, że widzicie duchy i inne stwory, konsekwencje mogą być nieprzyjemne…

Od teraz zamek i jego sekrety należą do was. Poznajcie go, rozbudujcie i uczyńcie domem nie tylko dla was i innych członków Towarzystwa, ale też licznego personelu. To właśnie tutaj będziecie przygotowywać się do kolejnych wypraw. Wieści o dziwnych zdarzeniach spływają z całej Skandynawii, choć mało kto domyśla się, że stoją za nimi vaesen. Może przeczytaliście w lokalnej gazecie, że wdowa po zamożnym kupcu skarży się na upiorne wrzaski dobiegające z pustego strychu, więc siłą zaciągnięto ją do szpitala psychiatrycznego na leczenie? A może przyjaciółka któregoś z was zaginęła na mokradłach, które znała jak własną kieszeń, i wydaje się to podejrzane? Trzeba to sprawdzić!

Pakujecie manatki i wyruszacie w podróż, aby rozwiązać tę Tajemnicę. Na miejscu wypytujecie ludzi i sprawdzacie poszlaki. Czujecie wzrok na plecach, ale nie wiecie, kto na was patrzy. W nocy nawiedzają was koszmary, a dni ciągną się w nieskończoność. Możecie czuć, że to wszystko was przerasta. Możecie chcieć uciec, ale jest już za późno. Jesteście w mocy vaesen. Czas działać! Odkryjcie, czego chce ta istota, skąd wypełza i czego się obawia. Może czuje się niezrozumiana i można ją przebłagać? A może sytuacja jest dużo gorsza i jedynym sposobem na powrót do normalności jest wypędzenie jej za pomocą tajemnego rytuału? Decyzja o tym, co począć spoczywa na waszych barkach. Ale ostrzegam! Strzeżcie się bezpośredniej konfrontacji jak ognia, bo nie wiecie, z jakąś siłą się mierzycie…

Autorka: Monika "Blackie" Rajkowska-Fuczkiewicz

Pełna tajemnic siedziba

Zmęczeni, poturbowani, poranieni. Niezależnie od tego, co wydarzyło się podczas Tajemnicy, powrót do zamku dodaje wam otuchy. Myśl o ciepłym posiłku, czystej pościeli i gorącej kąpieli przywraca ostatki sił. Możliwe, że nie wszystkim uda się wrócić żywym. Możliwe, że rekonwalescencja nie będzie krótka. Jedno jest pewne: czas odpocząć przed kolejną wyprawą i wykorzystać zdobytą wiedzę do ulepszenia zamku. To dobry moment, aby zatrudnić lekarza i stajennego, odbudować kaplicę lub powiększyć siedzibę o salę kartograficzną. Spiszcie wspomnienia z wypadu, skatalogujcie napotkane vaesen i z wiarą w lepsze jutro ułóżcie się do snu.

Tak właśnie będzie wyglądało życie twojej postaci w grze Vaesen. Mityczne istoty. 

Jeśli wasze plany na rozgrywkę wychodzą poza Skandynawię, kuszą was rodzime ziemie i chcielibyście osadzić na nich swoją opowieść, to z pewnością spodoba się wam kolejny artykuł, w którym pokrótce omówimy polską siedzibę Konfraterni Odkrywców Świata Niewidocznego! - Blackie

Zacznij przygodę!

Opowieści Baśniomistrza: Tajemnice Dziwnolasu

BMG014
Opowieści Baśniomistrza to drużynowa gra paragrafowa, dzięki której wyruszycie na niesamowitą przygodę!  Grać mogą wszyscy — dzieciaki, dorośli i nastolatki, a rolę Baśniomistrza lub Baśniomistrzyni może przyjąć każdy, kto potrafi czytać głośno i wyraźnie. Łatwe do opanowania zasady sprawiają, że rozgrywkę możecie rozpocząć niemal od razu. 
99,90 zł 140

Zew Cthulhu: Zestaw Startowy + PDF

ZEW120
Zestaw Startowy zawiera wszystko, czego potrzebujesz, aby rozpocząć przygodę z Zew Cthulhu RPG – fabularną grą pełną zagadek i horroru! Jeden z graczy wciela się w Strażnika Tajemnic, narratora prowadzącego grę, który przedstawia pozostałym uczestnikom zabawy historię i fabułę przygody oraz odgrywa spotykane przez nich postacie. Pozostali gracze wcielają...
109,90 zł 39
Produkt został dodany do listy życzeń

Ta strona wykorzystuje pliki cookie zgodnie z polityką prywatności. Dowiedz się więcej