Promocje spoza czasu dotarły do naszego sklepu! Sprawdź tu!

Tajemnice Pętli (Tales from the Loop)

Tajemnice Pętli to wyjątkowa gra fabularna, która pozwala graczom nie tylko przeżyć masę ciekawych przygód w alternatywnej rzeczywistości lat 80. XX wieku, ale i wcielić się przy tym w rezolutne Dzieciaki! Nie można polegać na dorosłych, jeśli chodzi o naprawdę poważne sprawy. Dzieciaki wiedzą to najlepiej, dlatego po powrocie ze szkoły muszą zająć się jeszcze rozwiązywaniem Tajemnic! W końcu kto lepiej poradzi sobie z rządowymi spiskami, piekielnie inteligentnymi robotami, szalonymi naukowcami i dinozaurami wypuszczonymi na wolność, jak nie te wścibskie Dzieciaki?

Kim są Dzieciaki?

W Tajemnicach Pętli gracze wcielą się w Dzieciaki w wieku 10-14 lat. Świat Tajemnic Pętli opiera się na dualizmie pomiędzy monotonią i beznadzieją codziennego życia, a niezwykłymi przygodami i dziwnymi, fantastycznymi rzeczami, od których kipi cała okolica. Dzieciaki stoją na granicy tych dwóch światów: czasem chodzą na szkolne dyskoteki, grają w 2. edycję Zewu Cthulhu albo oglądają filmy na kasetach video, a czasem powstrzymują rządowe spiski, biorą udział w szpiegowskich zimnowojennych zmaganiach czy też walczą z niebezpiecznymi robotami, nad którymi naukowcy utracili kontrolę.

Alternatywne lata 80.

Świat Tajemnic Pętli powstał na kanwie obrazów szwedzkiego artysty, Simona Stålenhaga. Przedstawia wizję lat 80. XX wieku, w których supermocarstwa skupiły się na badaniach nad efektem magnetytowym. To doprowadziło do niezwykle gwałtownego rozwoju robotyki oraz techniki, dlatego w Tajemnicach Pętli natkniesz się na zaawansowane maszyny, roboty, a nawet latające statki! Wszystko kręci się wokół tytułowej Pętli: potężnego akceleratora cząsteczek, gdzie będziesz też przeżywać swoje przygody. W oryginalnym wydaniu znajdowały się dwie lokalizacje, a my dodaliśmy do polskiej wersji trzecią, lokalną. Możesz więc przenieść się do Nevady w Stanach Zjednoczonych, na wyspy szwedzkiego jeziora Melar albo do warszawskiego Rembertowa. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie, aby umieścić Pętle i odkrywć Tajemnice także w innych miejscach na świecie albo nawet w twojej okolicy.

Mamy 1983 rok! Do kin wchodzi ostatnia część Gwiezdnych Wojen, nowy zespół – Lady Pank – wydaje swój debiutancki album, a po okolicznym bagnie przechadzają się niesamowite roboty.

Tajemnice Powodzi - alternatywne lata 90.

Tajemnice Powodzi to niezależny dodatek do Tajemnic Pętli. System jest kontynuacją dla Tajemnic Pętli i rozbudowuje przedstawiony w nich świat, jednak nie wymaga ich znajomości ani tamtego podręcznika do rozgrywki.

Nadeszły lata 90., a wraz z nimi światowy kryzys gospodarczy i technologiczny, który doprowadził do upadku Pętli. Dzieciaki dorosły – są teraz Nastolatkami. Stoją na progu dorosłości i muszą podejmować pierwsze w życiu poważne wybory. Jednocześnie nikt nadal nie traktuje ich poważnie – w końcu to głupie małolaty. Na domiar złego, wszędzie czyhają niebezpieczeństwa, które mogą zagrozić całej okolicznej społeczności. 

Budzisz się. Jest pierwszy dzień wakacji. Masz spokój z pisaniem wypracowań i wkuwaniem na pamięć słówek z niemieckiego. Mama robi ci już kanapki, a o 11 widzisz się ze swoją paczką. Ciekawe, jakie tajemnice spotkają was tego lata?

Jak zacząć przygodę z Tajemnicami Pętli?

Jeśli chcesz odwiedzić świat Tajemnic Pętli, wypróbuj Zestaw Startowy do tego systemu. Zawiera on wszystko, co jest potrzebne do pierwszych rozgrywek:

  • ilustrowany zbiór zasad z wyjaśnieniem reguł,
  • gotową do rozegrania Tajemnicę pt. Chłopiec z odzysku,
  • sześć gotowych do gry postaci,
  • trzy duże, kolorowe mapy okolic poszczególnych Pętli: amerykańskiej, szwedzkiej i polskiej,
  • dziesięć specjalnych kości sześciościennych z logo Pętli.

Podstawą dalszej rozgrywki będzie podręcznik główny do Tajemnic Pętli lub też Tajemnic Powodzi. Specjalnie do polskich wydań dodaliśmy rozdziały wprowadzające do gry polskie realia: w Tajemnicach Pętli jest to warszawski Rembertów, a w Tajemnicach Powodzi Września niedaleko Poznania. Oba podręczniki zawierają także po cztery gotowe do rozegrania Tajemnice, które można poprowadzić w ramach jednostrzałów bądź połączyć je w jedną kampanię.

Scenariusze, kampanie i darmowe materiały

W ramach linii Tajemnice Pętli wydaliśmy dwa dodatki: Maszyny, nasi przyjaciele oraz Spoza czasu. Oba podręczniki zawierają po trzy gotowe Tajemnice, a także wiele nowych treści, które mogą urozmaicić oraz wzbogacić rozgrywkę. Ponadto powstały dwie przygody stworzone specjalnie dla polskich realiów oraz ekran Mistrza Gry. Stale rozwijamy tę linię o nowe tytuły, a wszystkie dotychczasowe produkty znajdziesz na podstronie poświęconej Tajemnicom Pętli.

Na naszej stronie znajdziesz również dodatkowe darmowe materiały: karty postaci i mapy, które uatrakcyjnią Wasze tajemnice! Znajdziesz je TUTAJ! Jesteście gotowi, żeby na nowo poznać lata 80.? To dobrze, bo takich, jak te, nigdy nie było!

Materiały fanowskie

Masz pytania? Chcesz zapytać o radę? Dołącz do naszych społeczności!

Na licencji od Free League

COPYRIGHT © 2018 SIMON STÅLENHAG AND FRIA LIGAN AB

Wścibscy patroni Tajemnic Pętli

Baniak Baniaka
Dobre Rzuty
Graj Kolektyw
Gry Frejtaga
Lans Macabre
RPGowa Alchemia
Produkt został dodany do listy życzeń